talk to the hand

sekali sekala takpa kalau nak terasa tapi kalau dah berkali2 itu mintak kaki namanya. okay ? faham ? boleh tak awak cuba faham sesetengah perasaan manusia? boleh ke tidak wahai manusia? anda sebagai manusia yang ada hati ada perasaan pn taknak disakiti . haruslah anda taknak menangis terpekik terlolong kan? jadi tolong lah eh ? jangan bersifat kebudak-budakkan disini.

cermin diri sendiri boleh ? awk berada di mana sekarang ? rumah ada cermin duduk diam2 dan tengok muka anda yang kurang handsome tu. sifat kurang ajar anda tu kalau berterusan tak bawak ke mana. kalau anda rasa kita ni memang dah takda apa2 jadi perlukah awk bersikap cemburu atau dalam bahasa lebih mudah "JEALOUS" . hidup anda sekarang dikelilingi kawan2 seperjuangan yang sayang kan anda jadi teruskan je hidup tu jangan dok sibuk nak jaga tepi kain saye. tolong lah eh?

pernah tak saye sound kawan anda sampai berbahasa "woi kimak, apahal kau tangkap gambar dengan bf aku sampai mcm tu?" agak2 ada tak saye berbuat demikian kepada anda berbanding perbuatan anda kpd teman saye tu ? hidup bagaikan roda. kdg2 anda di atas dan kadang2 pasti nya anda akan jatuh ke bawah. semasa tu belum tentu kawan2 twitter anda mampu membantu anda. mereka hanyak mampu berkata2 kesat kpd anda. antaranya "butoh", "kimak" oh dh tak tau apa dah.

bukan menjadi cara sy untuk berkelakuan kurang ajar di depan anda atau mungkin di depan kawan2 anda.  sebagai seorang pelajar institusi pengajian tinggi anda perlulah sedar diri bahawa anda adalah seorang yang di didik oleh tenaga pengajar yang bijak lagi pandai. tidak mungkin lah mereka mengajar anda untuk bersikap kurang ajar dengan orang terutama perempuan. tapi tidak tahu lah saye mungkin setiap hari anda berada di bengkel tenaga pengajar memanggil anda "anak anjing". sy sendiri tidak berfikir sampai begitu ye wahai gondol samdul.

sikap anda semakin hari semakin sy tidak boleh menerimanya. jadi adalah lebih baik kita bersikap tak kenal antara satu sama lain mungkin itu lebih baik. berteka-teki di laman sosial sampai mati pn tak habis kan. jadinya keputusan telah dibuat. sy berharap agar anda sedar diri dimana anda berdiri. dimana anda duduk sekarang. jangan hidup terlalu menyombong dengan apa yang anda ada kerana itu cuma sementara. apa yang saye cuba sampai kan ini ikhlas dari hati agar anda dapat ubah diri anda menjadi orang bukan lah menjadi anjing kurap yang makan sampah tepi jalan raya.

bukan niat di hati ingin bersikap kurang ajar dengan orang yang pernah saye jaga bagai menatang minyak yang penuh satu ketika dahulu. saye berharap anda lebih berhati2 dengan kata2 kesat anda yang boleh membuat orang lain berkecil hati, jadi lah manusia yang berguna. saye mendoakan agar anda bahagia, saye harap juga agar anda membaca post saye kali ini kerana saye sangat sakit hati dengan kebodohan anda di laman sosial. sekian terima kasih. ikhlas: J.A