Kerdil

kenapa perlu ada nya masalah mcm ni? perlu ke hal remeh temeh mcm ni jadi. kadang2 aku sendiri tak paham apa yang orang sekeliling pandang aku mcm mane. ape salah aku? kat mana salah aku. aku sendiri pn tak tahu lah. kadang2 rasa aku ni hina sangat tau tak ? kenape dan perlu ke hidup mcm ni? perlu menangis meraung mcm orang takde otak? mmg kita boleh kawal emosi kita tapi tak semua situasi kita boleh kawal. aku hidup lagi tapi seolah2 dah mati. hidup dalam bayang2 sendiri. cuba untuk berubah untuk puas kan hati semua pihak. tak semua orang sempurna. aku juga bukan lah manusia sempurna. aku cuba untuk jadi sempurna.

dalam keadaan mcm ni aku jadi mcm hari2 balik pada kelas mcm nak menangis. makin lama ape yang aku belajar makin mencabar. suka ke tak suka kene juga hadap benda tu untuk masa depan diri sendiri. bukan nye aku berjuang untuk orang lain. aku berjuang untuk diri sendiri. kenapa perlu nye ada masalah dalam hidup aku ? aku bukan la orang yang bijak pandai. mmg aku lemah . tak pandai tak cerdik.

kenapa kalau orang yang tak pandai , tak cerdik selalu di ke tepi kan? bodoh sangat ke kalau tk dapat straight A's? bangang sangat ke kalau setiap sem tak dean list ? itu ke cara hidup? kalau yang pandai duduk dalam kumpulan yang pandai dan yang bodoh dalam satu kumpulan yang bodoh ? perlu ke dalam kehidupan kita ada nya berat sebelah?

aku tak kuat untuk hadapi sorang2. entah kat sape tempat untuk kau mengadu. diri aku ni kerdil sangat kan sbb tu jadi mcm ni. tak kuat mcm orang lain. aku tak mampus nak bersuara sbb nak jaga hati orang lain. bukan nak cakap aku baik tapi cuba untuk buat orang senang dengan kita tapi benda tu tk jadi jugak kan? tetap benda yang sama akan jadi.

ape yang aku perlu buat adalah berubah untuk masa depan sendiri. tu je yang aku mampu fikir sekarang ni. dah tk boleh nak fikir banyak dah. sbb aku tak sekuat yang orang sangka. dalam diam aku menangis. dalam diam aku terasa hati. hm be strong julia.